Iedereen in het team mee

Naargelang je rol in het team op school heb je andere vragen en noden met betrekking tot digitalisering.
Een succesvol innovatietraject houdt rekening met al deze profielen. Zo wordt het project gedragen door de ganse school.

schooldirectrice

Directeur

Als schooldirecteur ben je de ware ambassadeur en leider van het team bij het opzetten van een digitaal schoolproject. Maar je hebt niet altijd alle kaarten in je hand om het goed te initiëren.

De integratie van digitale technologie in de school moet voor iedereen toegankelijk zijn en moet als een echte onderwijskans worden ervaren.

Econocom is er om je gedurende het hele integratieproces te ondersteunen en samen met jou het project uit te werken, aangepast aan de uitdagingen en beperkingen van jouw school.

Wij begeleiden je met een opleidingsplan op maat, zodat de leerkrachten in je team hun vaardigheden geleidelijk aan kunnen vergroten.

Wij bieden je ook alle hulpmiddelen en pedagogische inhoud die nodig zijn voor een succesvolle integratie van digitale technologie in jouw school.

Digitalisering op school: hoe begin je eraan?

Traject Leiderschap & Visie

Waar sta je nu en waar wil je naartoe?

De Digisprong

Opleidingen en workshop

Ik ben

ICT-coördinator

Als ICT-coördinator zijn het netwerk, wifi, beheer van toestellen, veiligheid en privacy allemaal factoren waarmee je rekening moet houden bij de integratie van digitale oplossingen.

Econocom kan samen met jou bekijken wat de sterktes zijn van je huidige structuur en waar er verbetering nodig is.

Om je taak zo eenvoudig mogelijk te maken hebben wij de beste oplossingen op de markt geselecteerd waarmee je moeiteloos de toestellen van de school instelt en beveiligt.

Centraal beheer van je toestellen

Infrastructuur en wifi

Apple – Jamf School KickStart

Ik ben

Leerkracht

Samenwerking tussen leerkrachten, het delen van lesideeën, betere interactie met studenten, meer vrijheid van creatie en onderwijs. Digitale technologie maakt het mogelijk om innovatieve leermethoden voor leerlingen te ontwikkelen en is tegelijk een essentieel pedagogisch instrument voor leerkrachten.

Leermogelijkheden worden hierdoor verveelvoudigd: we kunnen veel verder gaan dan met traditionele leermethoden. Als leerkracht is het een dagelijkse uitdaging om een leerlingen te blijven boeien in een een ultra-verbonden wereld. Digitale technologie biedt leermethoden die zijn aangepast aan de behoeften van elke leerling en die persoonlijke inzet, creativiteit en autonomie stimuleren. Leerlingen zijn hierdoor aandachtiger en meer betrokken dan ooit!

Als je de nodige ondersteuning en kennis hebt om de functies van een toestel optimaal te benutten, worden het krachtige hulpmiddelen in het klaslokaal.

Opleidingen voor leerkrachten

Apple – Inspirerende programma’s

Apple – Apps voor de klas

Microsoft – Educatieve programma’s

Microsoft – apps en tools

Ik ben

Ouder

Onze kinderen groeien op in een wereld die meer dan ooit digitaal verbonden is. Ook scholen zetten steeds meer in op digitale tools. We begrijpen dat dit voor heel wat ouders vragen en bezorgdheden met zich meebrengt.

Innovatie op school is nodig en positief: kinderen moeten immers worden voorbereid op digitaal burgerschap en de jobs van de toekomst. Maar dit staat niet gelijk aan kinderen volledig onbeperkt loslaten op iPad, Surface en andere schermen.

Zowel Apple als Microsoft bedenken voortdurend nieuwe features die ervoor zorgen dat kinderen toestellen gebruiken zoals ouders dat willen. Dankzij ouderlijk toezicht heb je als ouder de controle over het schermgebruik van je kinderen. Jij bepaalt bijvoorbeeld hun schermtijd én welke apps ze al dan niet mogen gebruiken. Privacy en beveiliging zijn topprioriteit.

In combinatie met de tools die op school worden gebruikt om tablets te beheren, is er een waaier aan mogelijkheden om het gebruik van technologie veilig te houden. iPads die door de school worden beheerd, zijn zo ingesteld dat kinderen niet eender welke app kunnen installeren of gebruiken. Expliciet materiaal wordt onbereikbaar gemaakt. Bovendien kan de leerkracht leerlingen focussen op één toepassing zodat ze aandachtig blijven tijdens de les.

Bekijk een voorbeeld

contacteer een onderwijs expert